Press kit



Jacopo Benassi Jacopo Benassi portrayed by Alessandro Trapezio


Megadue is excited to present Oratorio, a solo project by Jacopo Benassi.


Oratorio is a place where image, sound, and body meet. The project takes the form of an exhibition act shaken by a live performance. On Mascarella Street, the evening releases tensions into dreams. The oratory consumes bodies, while an illiterate and raw music turns the insatiable desire to look into a celebration. The dream of a “chapel” becomes a promise offered to the night to come.



The performance will take place on Friday 6 February at 9 PM, lasting approximately thirty minutes. Visitors are advised to arrive early: Megadue has a single entrance, and the performance will also be visible from outside.



Jacopo Benassi (La Spezia, 1970)




Venerdì 6 febbraio alle ore 21, Megadue è eccitato di presentare Oratorio, progetto personale di Jacopo Benassi.


Oratorio è un luogo in cui immagine, suono e corpo s'incontrano. Il progetto consiste di un atto espositivo scosso da una performance dal vivo. La sera di Mascarella sfoga le tensioni in sogni. L’oratorio consuma i corpi, mentre una musica analfabeta e grezza trasforma in festa l'insaziabile voglia di guardare. Il sogno di una “chapel” è la promessa regalata alla notte che verrà.



La performance si terrà venerdì 6 alle ore 21, con una durata di circa trenta minuti. Si consiglia di arrivare in anticipo: l’ingresso di Megadue è unico e la performance è visibile anche dall’esterno.



Jacopo Benassi (La Spezia, 1970)





Oratorio, exhibition visual